دسته
برندگان دومین رقابت وبلاگ نویسان تبیانی
لينكدوني
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 404359
تعداد نوشته ها : 362
تعداد نظرات : 42
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
معاون حقوقی سازمان ثبت احوال کشور:
متولدان روز 22 خرداد 70 می‌توانند در انتخابات شرکت کنند
گروه جامعه: معاون حقوقی سازمان ثبت احوال کشور گفت: کسانی که متولد روز 22 خرداد 1370 و قبل از آن هستند، با ارائه شناسنامه می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

سعید عبودی در گفتگو با فارس افزود: با توجه به تاکید ستاد انتخابات کشور برای رفع موانع مشارکت هموطنانی که واجد شرایط حضور در انتخابات هستند و شناسنامه خود را گم کرده‌اند و از قبل نیز تشکیل پرونده داده‌اند، مهلت صدور شناسنامه المثنی کاهش یافته است.
عبودی افزود: ضمن بررسی قانونی درخصوص کسانی که سابقه فقدان شناسنامه دارند، مساعدت لازم صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: ساعت کار ادارات ثبت‌احوال سراسر کشور را حداقل 2 ساعت افزایش داده‌ایم.

معاون حقوقی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: در روزهای تعطیل نیز اداره‌ها برای انجام امور مربوط به تحویل و تعویض شناسنامه باز است.وی همچنین تاکید کرد: عکسدار‌بودن شناسنامه برای شرکت در انتخابات الزامی است.

عبودی بیان کرد: کسانی که متولد روز 22 خرداد 1370 و قبل از آن هستند، می‌توانند با ارائه شناسنامه در این دوره از انتخابات شرکت کنند.وی اظهار کرد: پوشش صدور کارت شناسایی ملی در کشور تکمیل شده و برای تمام واجدان‌شرایط کارت شناسایی ملی صادر شده است.

معاون حقوقی سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: روند صدور کارت شناسایی ملی برای واجدان شرایطی که کارت خود را مفقود کرده‌اند، تسریع می‌شود.

عبودی با اشاره به این‌که برای تسهیل در ارائه خدمات شناسایی به مردم ستادی با عنوان ستاد انتخابات در سازمان ثبت احوال تشکیل شده است، گفت: این ستاد پس از تشکیل ستاد انتخابات کشور در سازمان و با هماهنگی ستاد انتخاباتی کشور، وظایف قانونی خود را به انجام می‌رساند.

چهارشنبه سیزدهم 3 1388
X