دسته
برندگان دومین رقابت وبلاگ نویسان تبیانی
لينكدوني
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 402279
تعداد نوشته ها : 362
تعداد نظرات : 42
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

در ادامه مناظره چهارم نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کروبی گفت:ببینید. سه تا مطلب یا سه نکته را درجواب فرمایش شما دارم. اولین شرط هردولتی این است که با مردم صادق باشد. بزرگترین سرمایه امام خمینی صداقت ایشان نسبت به مردم بوده است.

وی افزود: اتفاقا این صداقت را ایرانیان از زمان زرتشت تا اسلام تا امام زمان داشته و دارند و به مردم مرتب وصیت می کردند که دوتا کار را انجام ندهید. نخست اینکه دروغ نگویید دیگری اینکه نزول نخورید.

در اسلام هم هست که می گوید، بدترین کار دروغ است. نمی گوید بدترین گناه میگساری است یا نمازنخواندن است. بنابراین مقصودم این است که بگویم دولت بایستی اعتماد مردم را جذب کند و این حالتی نباشد که الان بوجود آمده است.

نکته دوم؛ من در جواب صحبت های شما این مربوط به این آماری است که دارید ارائه می دهید. حالا می انگارید که من تازه از بیابانها آمده ام و اصلا دراین باره اطلاعی ندارم.

جهت اطلاع حضرتعالی،بنده 16سال مجلسی بوده ام علاوه براین ازجمله اولین کسانی بوده ام گه وارد مجلس شده اند. درست آن زمانی که حضرتعالی بخشدار ماکو یا فرماندار شهرستان خوی بوده اید، بنده آن موقع نایب رییس مجلس بودم. حالا سنم هیچ. هیچ ادعایی هم ندارم. اینکه سابقه ام چیست و چه کاره هستم به اینها وسایراینها کاری ندارم. من این آدم هستم. به عبارت دیگر من با آمار و ارقام خودم سر و کار دارم. تمام آنهایی که دارند آمار و ارقام می دهند، نتیجه اش خلاف این آمار و ارقام شماست.

بله راه حل این است.بیایید یک کاری بکنیم.

کروبی خطاب به مجری برنامه گفت: من نمی دانم چرا گامی بر نمی دارید. چرا می ترسید. چرا اینقدر خوف دارید. خوب طرفداران احمدی نژاد بیایند بنشینند. این ریزارقام را که من الان نمی توانم بایستم وبگویم. بله ایشان الان رییس دولت است و همه چیز دردست ایشان است. من که هیچی دردست ندارم. حالا ممکن است بگویند که خوب تو نداری. آقا شما خبرندارید. توخبرنداری. می گویند به ملا گفتند وسط زمین کجاست؟ گفت همین جا که من ایستاده ام. گفتند نه. گفت پس متر کنید. بنابراین من پیشنهاد می کنم که طرفداران شما بیایند و با دوستان بنده بنشینند دراین باره باهم دردانشگاه یا جای دیگری بنشینند و دراین موارد باهم صحبت کنند. خوب این مردم هم بالاخره صاحب فهم و شعورند و صاحب تحلیل هستند. می فهمند که من حرفهای سطحی می زنم یا نه. یک نمونه اش را شما می گویید.

حتما اطلاع دارید که بانک مرکزی گفته است که تورم 25درصد و خورده ای است اما شما حالا ظرف دو روز آن را به 14 درصد رسانده ای. آن هم با یک سری محاسبات عجیب و غریب.

بعلاوه، آقای احمدی نژاد تورم بجز این مسایل علمی اش، بدانید که با شکم و زندگی مردم سروکاردارد. با این خیالیات و وهمیات همراه نیست.ننه جون من. البته من هم ننه ام مرده هم ننه جونم مرده. اون هم تورم را می فهمد. چرا، وقتی می رود گوشت بخرد می فهمد گران است.

آقای ضرغامی (رییس صداو سیما ) شما، نشینید یک وقت چی گفت؟ گفت می گویند (درخبرها آمده بود ) گوشت کیلویی شش هزار تومان، شما بگویید چهار هزار تومان. خوب ما که نمی توانیم دروغ به مردم بگوییم چهار هزار تومان. این که رییس صدا وسیمای جمهوری اسلامی است که ما توی روزنامه ها خواندیم و توی سایت ها دیدیم.

آقای احمدی نژاد شما همینطور می فرمایید پس بهترنیست که یک گروهی با هم بنشینند و روی اینها صحبت کنند و بحث کنند و دریابند که اینها چه جوری است.

حالا شما دارید همینطوری یک آمار و ارقامی نشان می دهید و همینطوری می گوید این قدرگلستان شده است، خوب ما داریم این را می گوییم ولی آنها یعنی کارشناسان می گویند، نرخ بیکاری اینقدر اضافه شده یا درمورد بقیه اینهایی که ایشان برشمردند درست عکس آن را مطرح می کنند.

نکته سوم، شما فرمودید من یک آدم انقلابی بوده ام. اشتباه نکنید من همین الان هم انقلابی هستم. همان انقلابی هستم با همان سوابق. همان خط امامی هم هستم.

من همین را مصیبت می دانم آقای احمدی نژاد، بگذارید بصراحت به شما بگویم، خط انحرافی کجی که با امام مشکل داشت الان دارد شما را هدایت می کند. من صریح و روشن وآشکار به شما عرض کنم.اتفاقا جمهوری اسلامی ایران. این سه تا کلمه امام است.

جمهوری آن را که یک محدودیت برایش قائل شدند. شما چرا دفاع نکردید ازاین همه آدمهایی که عدم صلاحیت شده است. شما رییس جمهورهستید. شما که مجری قانون اساسی هستید. دوهزار نفر را رد کرده اند ازاین گذشته. هم آن دوتا مجلسی که دوهزارنفررا رد کرده اند با شما مشکل داشته اند هم این مجلس نیزبا شما مشکل دارند. من قصد بیان اینگونه مسایل را ندارم.

کار شما با آقای لاریجانی و مکاتباتتان به جایی رسید که نوشت فرمایشات رییس جمهور شبیه طنزاست. حالا هم فراموش نشود که من خودم دوتا برنامه را درمجلس تصویب کرده ام و درمجلس کارکرده ام. آیا این آماری را که همینطوری دارید یکطرفه می فرمایید...

بنابراین ما هم می خواهیم جمهوریت و اسلامیت امام آبرومند بماند، نه به این صورتی که الان دارد بحث می شود و این را اداره می کنند.

نکته دیگر مربوط به شما، فساد مالی است. حضرتعالی ازهمان روزاولی که سرکارآمدید راجع به فساد مالی وارد شدید. خیلی خوب کاربسیارخوبی کردید. گفتید الان نام 16تا توی جیب من هست. خیلی خوب اگرمن آنجا رییس مجلس بودم، می گفتم چون من هم یکی از سران سه قوه هستم لطفا اسم این شانزده تا را به من بدهید ببینیم چه کسانی هستند.

بازهم نگفتید، نگفتید،نگفتید همینطوری فساد مالی اینها را مطرح می کنید تا اینکه داد رییس قوه قضاییه درآمد.

همه چیز بهم ریخت. عده ای رفتند. آخرکارهم نفمیدیم که اولا آیا شخص رییس جمهوری خودش همینطوری راسا بگوید و اعلام کند یا اینکه قانون صراحت دارد این کار رییس جمهور جرم است و یا اگر مدارکی داشت باید آن را بیدرنگ تحویل قوه قضاییه بدهد. یا اگریکی اززیرمجموعه های او از این فساد مالی یا جایی دیگر خبر دارند، چنانچه اطلاع ندادند اصلا این با صراحت قانون مجرم است.

بنابراین من می گویم شما همینطوربا کمک اینها جنگ روانی در جامعه راه می اندازید و همین است که این جنگ روانی کشورما را الان به اینجا رسانده است.

خوب ما الان عزای انقلاب را گرفته ایم. برای اینکه جان وعمرمان وهمه چیزمان را داده ایم. جتابعالی حالا می فرمایید نیست. اینها مدارکی است، اینها می گویند.

می فرمایید، من که دولت نبوده ام. دولت دیگران بوده اند. به هاشمی هم فرمودید به... اما می فرمایید. اموال اینجوری است. می گویند به دستورحضرتعالی 40میلیارد تومان وام داده اند به آقای محصولی که این همه پولداراست.

شما که هی می روید می گویید یک میلیون، دومیلیون وام مردم به شما نمی دهند. اینهمه حیا می کنند. می گویند، مدارک و اشخاص آن هم زنده است. ولی ما که نمی توانیم الان اسم ببریم. خوب روی این موضوع باید بحث بشود و معلوم بشود که این فرمایشاتی که آقای احمدی نژاد دارد درست است.

مطمئن باشید من اگر ببینیم فرمایشات ایشان درست اعلام بشود حاضرم بیایم و با رشادت تمام وصراحت تمام بیایم و به مردم خواهم گفت که مردم من عذرخواهی می کنم ازشما و اطلاعاتی که من دردست داشته ام غلط بود و بالعکس اگر ایشان هم معلوم شد که آمارهایش غلط بوده، ایشان هم آن موقع پیش مردم ایران بیاید و عذرخواهی کندو غلط بودن آمارهایش را اعلام کند.

خوب این موضوع باید روشن بشود. ما الان واقعا گیچ مانده ایم که باید چکارکنیم. حالا ایشان همینطوری دارد اطلاعات و آماری می دهد. همینطوری پشت سرهم. همین بانکی ها هستند که به ما آمار می دهند. همین گروهها به ما آمار و اطلاعات می دهند.

همین قوه قضاییه دارد می گوید ایشان اینقدر هیاهو می کند اما تابحال یک فقره پرونده درست وحسابی به ما نداده است. بگوید که چندتا پرونده به ما داده است. چون الان من می دانم. آقای احمدی نژاد می فرمود که من داده ام آنها رسید نداده اند. قوه قضاییه می گوید بگذارید هرچه می خواهد بگوید. کجا داده است. می گوید اصلا کارشان تسویه حساب شده است.

بایکی که دعوی دارند پرونده او را تنظیم می کنند و می دهند با یکی دعوی ندارند پرونده او را نمی دهند. آنوقت می گویند خودشان فراوان دارند. چرا دیوان محاسبات می گوید یک میلیارد دلارگم شده است. شما می فرمایید اشتباه شده، آنها دوباره می گویند نه یک میلیارد دلارگم شده است.

چرا می گویند 300 میلیارد تومان در زمانی که این آقا شهردار بوده، چند بار قراربوده بیایند بررسی کنند. من که درمجلس بوده ام. کمیسیون مربوطه دو مرتبه است که می گویند ما آورده ایم هر دو مرتبه رد شده است. خوب اگردرست است گناه دارد چرا نمی آیند مشخص کنند و بگویند آقا این مظلوم است، بی خود می گویند که نیست.

حالا پرونده نفت اردبیل. خود قوه قضاییه می گوید، جلوی این را گرفته اند.

من اگر فساد نمی شد الآن اسامی را درذهنم دارم که قوه قضاییه می گوید چه گفته چه جوری شده؟ کجا رفته، کی خواسته. حتی بعضی را باید اسمشان را ببرند. خوب همه اینها باید معلوم ومشخص بشود و معین بشود. چون ما مسوول مردم هستیم. مسئول اموال مردم هستیم. حضرتعالی الان رییس جمهور هستند. فردا روز هم ممکن است همین ملت به شما رای بدهند که چهارسال دیگر ایشان باید باشد.

منبع : رجا نیوز

 


يکشنبه هفدهم 3 1388
X