دسته
برندگان دومین رقابت وبلاگ نویسان تبیانی
لينكدوني
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 406998
تعداد نوشته ها : 362
تعداد نظرات : 42
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

عضو کمیته دانشجویی ستاد میرحسین موسوی با قرائت بیانیه ای ضمن اظهار تندگویی های فراوان به دولت ،به شخص رییس جمهور نیز توهین و هتاکی کرد.   

به گزارش  راسخون به نقل از ایرنا، امین بهرامی با خواندن این بیانیه در جمع طرفداران موسوی در خرم آباد با بیان مطالبی اهانت آمیز، به رییس جمهور توهین کرد.
این حامی موسوی حتی به اهانت به جایگاه رییس جمهور هم اکتفا نکرده و ظاهر شخصی و چهره دکتراحمدی نژاد را هم مورد توهین قرار داد.
ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور به علت بی سابقه بودن این نوع هتاکی ها از انتشار متن سخنان حامی این کاندیدا معذور است.
بد اخلاقی های انتخاباتی اخیر که شامل تخریب و ایراد اهانت های فراوان به دولت و حتی هتاکی به رییس جمهور می شود، از سوی بسیاری از ناظران سیاسی بی سابقه توصیف شده است.
از سوی دیگر بسیاری از حقوقدانان، این گونه اهانت ها را قابل پیگرد قانونی دانسته و به مواد زیر از قانون مجازات اسلامی اشاره می کنند:
ماده 608 - توهین به افراد از قبیل فحاشی واستعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا (74) ضربه و یاپنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود .
ماده 609 - هرکس با توجه به سمت ، یکی از روسای سه قوه یا معاونان رئیس جمهور یا وزرا یا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یا قضات یااعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه ها وموسسات و شرکتهای دولتی و شهرداریها در حال انجام وظیفه یا به سبب آن توهین نماید به سه تا شش ماه حبس و یا تا ( 74 ) ضربه شلاق و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شود .
منبع : راسخون

X