دسته
برندگان دومین رقابت وبلاگ نویسان تبیانی
لينكدوني
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 404694
تعداد نوشته ها : 362
تعداد نظرات : 42
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
آقای دکتر احمدی نژاد، ما از شما گله مندیم. روز 14 بهمن ماه سال 1387 را هیچگاه فراموش نمی کنم. مگر می شود فراموش کرد؟ تالار همایش های بین المللی صدا وسیما، میزبان هفتصد نفر از مدیران وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی کشور بود. رییس جمهور هم حضور پیدا کرد. دکتر احمدی نژاد بر روی صندلی ردیف اول تالار نشست و چشم بر پرده نمایش دوخت. بر پرده نمایش، تصاویر آرم شبکه های سیمای سی استان به صورت هم زمان نمایان شد و سپس با تمامی استانهای سراسر کشور ارتباط مستقیم تصویری برقرار گردید. در هر قاب تصویر، استاندار و تنی چند از مسئولان استانی به چشم می خوردند. رییس جمهور با اولین استاندار شروع به گفتگو کرد. نوبت به یکایک استانداران رسید. صدای صلوات های پیاپی فضای مجلس را پر کرده بود. تمام برنامه یکساعت و نیم طول کشید. برنامه طرح ملی 900 بود. در سراسر کشور 900 پروژه بزرگ و ملی در حوزه های عمرانی، صنعتی، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی و ... به صورت هم زمان افتتاح گردید. رییس جمهور خداحافظی کرد و رفت.
شبکه های سیما در بخش خبری خود برگزاری این برنامه را فقط در حد چند خط گزارش دادند. این در حالی است که در طرح ملی 900، پروژه هایی وجود داشت که جای داشت، هفته ها در باب تاثیرگذاری، کارآمدی، اشتغال زایی، سود آوری و اهمیت خودکفایی آنها بحث شود. 900 پروژه در حد و قواره ملی به صورت هم زمان افتتاح گردید. فردای آنروز بنا بر حس کنجکاوی و شعف آمیخته با دلسوزی، از همکاران، کسبه محل، همسایگان و اقوام درباره طرح ملی 900 سوال کردم. تقریبا همه بی اطلاع بودند. چرا؟ چون آگاهی دهی ضعیف بود. اصلاٌ اطلاع رسانی وجود نداشت. هیچ برنامه ای ساخته نشد. هیچ مصاحبه ای انجام نگرفت و هیچ مقاله ای بر روی کاغذ مطبوعات جان نگرفت و با مردم سخن نگفت. و این در حالی بود که بحران اقتصادی در غرب، ساعت به ساعت کارخانه هایش را تعطیل و تعدیل می کرد. و حال که رییس جمهور تعداد پروژه های انجام پذیرفته در دولت نهم را اعلام می دارد، دوستان، چرتکه سیاست را به منفعت شخص در دست می گیرند و در کسر زمان مبهوت می مانند و در جواب حیرت خویش برمی آشوبند و بانگ بر می آورند که انجام این همه پروژه در این مدت زمان غیر ممکن است. نه عزیزان، تلاش و خدمت و صرف وقت و استفاده بهینه از امکانات غیر ممکن نیست. صداقت و رو راستی و از جنس مردم بودن غیر ممکن نیست. بیست ساعت کار بدون وقفه در شبانه روز غیر ممکن نیست. عدم استفاده ناصحیح از بیت المال غیر ممکن نیست. در یک کلام درست کار کردن غیر ممکن نیست. پس (( بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم)). آنچه که باید غیر ممکن شود، لفاظی و بازی با کلمات و عوامفریبی است. آنچه که باید غیر ممکن شود، وعده گرایی و در خلوت بر سر تصاحب ثروت ملت چانه زنی است. آنچه که باید غیر ممکن شود، بازی مزورانه و بی نتیجه با احساسات پاک جوانان است. اگر بخواهیم انتقادی را در حق دولت نهم روا بداریم، آن انتقاد، جز عدم تبلیغات کارهای انجام پذیرفته نیست. آنچه که مقام معظم رهبری نیز بر آن اصرار دارند. (( بگویید آنچه را که انجام داده اید)). اگر دکتر محمود احمدی نژاد یا از سر وظیفه و یا از سر تواضع و یا از سر درگیری و مشغله های فراوان و مفید کاری، صدا و سیما را تریبون شخصی خویش قرار نمی دهند، روا نیست که دوستان در گیر و دار تعجب و حیرت در مقام پایمال کردن حقیقت برآیند. ندانستن و بی اطلاعی دلیل بر نبودن نیست. هر چند آنانکه باید بدانند، می دانند. همانانی که در روستاها و شهرهای کوچک این کشور، از نعمات و خدمات دولت نهم چنان بهره مند گشته اند، که بانگ هیچ تخریبی حتی گوششان را هم نمی آزارد. همانانی که زمانی که دولت نهم بر آن شد که دستگیرشان باشد، بانگ اشوبگران صنعت و اقتصاد بر آن شد که چرا؟ بگذارید که ناباوران در حیرت معجزه کار و صداقت بمانند. ضعف دولت نهم عدم تبلیغ کار انجام داده خویش است.
آقای دکتر محمود احمدی نژاد شما نگفته اید آنچه را که انجام داده اید و به همین دلیل به خود حق می دهیم که از شما گله مند باشیم.
چهارشنبه سیزدهم 3 1388
X