دسته
برندگان دومین رقابت وبلاگ نویسان تبیانی
لينكدوني
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 404687
تعداد نوشته ها : 362
تعداد نظرات : 42
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

با انتشار گزارش های مراکز آماری و اقتصادی کشور نظیر بانک مرکزی دروغ گویی میرحسین موسوی درباره میزان تورم فعلی کشور برملا شد.
میرحسین موسوی کاندید احزاب سه قلوی کارگزاران، مشارکت و مجاهدین دوشنبه شب در به اصطلاح مناظره خود با کروبی ضمن هتاکی و توهین به رئیس جمهور کشورمان با نشان دادن جدولی از بانک مرکزی مدعی شد میزان واقعی نرم تورم 25درصد است. این ادعای موسوی در کمتر از 24 ساعت و توسط همان بانک مرکزی تکذیب شد.
بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در همین رابطه اعلام کرد نرخ تورم در اردیبهشت 88 به 15درصد رسیده است.
وی حتی برای آنکه خیال دروغگویان اصلاح طلب را راحت کرده باشد تاکید کرد اگر توانستید در  آمار بانک مرکزی درباره تورم اشکالی وارد کنید من استعفا می دهم.
علاوه بر رئیس کل بانک مرکزی، رئیس مرکز آمار دولت اصلاحات نیز که از هم حزبی های موسوی است آمار ارائه شده توسط رئیس جمهور کشورمان را صحیح دانست و تاکید کرد تردیدی در آمار ارائه شده رئیس جمهور وجود ندارد.
حمیدرضا نواب پور عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس مرکز آمار ایران در دولت اصلاحات در گفت وگو با فارس درباره آمار ارائه شده توسط مرکز آمار در دولت نهم گفت: این آمارها صحیح بوده و به این سادگی نیست که تعریف ها تغییر کند.
نواب پور افزود: مرکز آمار نمی تواند آمارها را تغییر دهد و در اصل اطلاعات هیچ گونه تردیدی وجود ندارد.
علاوه بر این، مرکز پژوهش های مجلس نیز با انتشار گزارشی رسمی نشان داد که موسوی برای کسب کرسی ریاست جمهوری به هر شیوه ای از جمله دروغ بافی های پی درپی و نادیده گرفتن آمار مراکز رسمی کشور متوسل می شود.
مرکز پژوهش های مجلس که در طی سال های گذشته اغلب گزارش های انتقادی نسبت به دولت نهم منتشر کرده است در گزارش اخیر خود اعلام کرد پایین ترین متوسط نرخ تورم پس از انقلاب در دولت احمدی نژاد طی سال های 84 تا 87 و با رقم 51/15درصد بوده است.
در این گزارش رسمی متوسط تورم در هشت ساله دولت سازندگی 8/22درصد اعلام شده که این رقم متوسط براساس روش معتبر میانگین هندسی محاسبه شده است.
براساس این گزارش، نرخ تورم در سالهای 68 تا 75 به ترتیب
4/17 درصد، 9 درصد، 7/20 درصد، 4/24درصد، 90درصد، 2/35  درصد، 4/49 درصد و
2/23 درصد اعلام شده است.
مرکز پژوهش های مجلس متوسط تورم در دولت اصلاحات را 53/15درصد اعلام کرده است که پایین تر از متوسط تورم در دولت سازندگی و بالاتر از متوسط تورم در دولت نهم است.
نرخ تورم در سالهای 76 تا 83 نیز به ترتیب3/17 درصد،
1/18درصد، 1/20درصد،
6/12درصد، 4/11درصد،
8/15درصد، 6/15درصد و
2/15درصد اعلام شده است.
مرکز پژوهشهای مجلس نرخ تورم سالانه در سالهای 84 تا 87 را به ترتیب 4/10درصد،
9/11درصد، 4/18درصد و
4/25درصد اعلام کرد و متوسط تورم در این دولت را
51/15درصد برآورد کرده است.
گفتنی است دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشور در مناظره های اخیر با اشاره به گزارش مراکز رسمی کشور همچون بانک مرکزی اعلام کرده بود که نرخ تورم در کشور رو به کاهش بوده و در مقطع اردیبهشت ماه گذشته به 15درصد رسیده است اما رقبای انتخاباتی وی به ویژه موسوی تلاش کردند بدون اشاره به آمار سال 88 یکسره به آمار شش ماه پیش استناد کرده و بدین طریق رئیس جمهور را متهم به دروغ گویی نمایند. اما انتشار گزارش مراکز رسمی آماری کشور درباره نرخ تورم خصوصاً بانک مرکزی نشان داد که دکتر احمدی نژاد صادقانه با مردم سخن گفته و مدعیان قانون گرایی و صداقت برخلاف ادعای خویش و با توسل به آمار ناقص به اتهام زنی و تخریب دکتر احمدی نژاد پرداخته اند. 

منبع : راسخون


 


سه شنبه نوزدهم 3 1388
X