دسته
برندگان دومین رقابت وبلاگ نویسان تبیانی
لينكدوني
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 405402
تعداد نوشته ها : 362
تعداد نظرات : 42
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
 
 
 
     
فرض کنید یک روز صبح از خواب بیدار شده اید و می بینید همه اطرافیان تان به رنگ آبی می گویند سبز. شما که مطمئن هستید این رنگ به خصوص که مثلاً رنگ پرده اتاق تان هم هست، آبی است؛ تمام تلاش تان را می کنید به دیگران ثابت کنید در اشتباهند، اما فایده یی ندارد. همه یکصدا رنگ پرده اتاق شما را از صبح لعنتی آن روز سبز می دانند و اگر بیشتر از این اصرار کنید، شما را دیوانه یا کوررنگ خواهند دانست. در نتیجه پس از مدتی دست از تلاش برمی دارید و شما هم به این نکته که پرده اتاق تان سبز است، معترف می شوید. شاید حتی به حال خودتان متاسف شوید که چرا تا پیش از این مرتکب چنین اشتباه بزرگی شده بودید و چه بسا در جهت جبران مافات در راه تبلیغ سبز بودن آبی، و ارشاد آدم های گمراه احتمالی گام بردارید. با کمی اغماض فعالان ستاد های انتخاباتی هم چنین حال و روزی دارند. آنها به طور مداوم در جریان ابراز احساسات هواداران و کف و هورای حامیان قرار دارند و در فضای احساسی انتخابات، به نظرات مخالفان و میزان تاثیرگذاری سخنان آنها وقعی نمی نهند.
نبود آمارهای علمی و قابل استناد در جامعه ایران هم این وضعیت را بغرنج تر کرده و باعث می شود هرچه به روز موعود نزدیک می شویم، حامیان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، در وصف فراگیری برنامه های نامزد مورد علاقه خود مدیحه سرایی کرده و خود را برنده قطعی و مسلم بدانند. یکی از حضور چند هزارنفری مستقبلین در فلان شهرستان دورافتاده از خود بیخود شده و آن یکی رنگ مد سال را با رنگ ستاد انتخاباتی خود جمع می زند؛ یکی از کاندیدا ها کف و سوت چند صد دانشجو را به مثابه همراهی قشر جوان با خود گرفته و آن یکی کاندیدا هم، صف بستن مردم برای رساندن نامه و انتظار حل مشکلات را نشانه اقبال و محبوبیت خود می شمارد.
جالب اینکه هر کدام در بدترین حالت خود را راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری می دانند و اصلاً توجهی به این ندارند که در این صورت باید بیش از تمام واجدین شرط رای دادن در انتخابات شرکت کنند. در این شرایط و در فقدان بنگاه های نظرسنجی معتبر - همانند آنچه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا شاهد بودیم و میزان محبوبیت مک کین و اوباما به طور روزانه قابل دسترسی بود- حضور مشاورانی خارج از فضای ستادی و در ارتباط با اقشار مختلف جامعه بهترین کمک به هر کاندیدای انتخابات خواهد بود. تا این جای کار چنین می شود نتیجه گرفت که یا چنین مشاورانی در کنار ستادهای انتخاباتی حضور ندارند یا اینکه حرف شان چندان خریدار ندارد.
منبع : سایت آفتاب

X